Me-project

Voor mijn gevoel zijn we nog maar net begonnen aan het nieuwe jaar en binnen 2 weken moest er al een heel project afgerond zijn: Me-project. Zowel Adam als Boris hadden deze opdracht gekregen. Nu proberen we de kinderen altijd uit te leggen dat zij onderdeel van de wereld zijn en niet dat de hele wereld om hen draait. Je snapt dat een huiswerkopdracht met de naam Me-project daar niet lekker aan bijdraagt.

Het was de bedoeling dat de kinderen iets creëren om hun achtergrond te laten zien aan hun klasgenoten. Bij voorkeur met gebruik van de eigen taal. Tja… dat klinkt heel leuk, maar inmiddels weet ik dat de meeste ouders deze projecten maken waardoor de kinderen enorm uitblinken en heel veel housepoints verdienen.

Dat hebben wij dus NIET gedaan. De kinderen hebben allebei 3 tot 4 dagen aan hun project gezeten. En volgens Boris hebben ze die dagen “de hele dag hard gewerkt”! 😊 En ik vind dat ze allebei supertrots mogen zijn op het resultaat.

Boris heeft een poster gemaakt met daarop een tekening over Nederland (fiets, kaas, molen en de vlag), een tekening over zijn familie/gezin, een tekening over prinsessen (want in zijn eigen woorden: “I like princesses and girls”) en de laatste tekening gaat uiteraard over zijn favoriete plek in Nederland: de Efteling (inclusief vliegende draak, klein duimpje, de reus en een achtbaan). Verder hadden we nog wat rood-wit-blauw lint over en tadàaaa… zie het resultaat!

Adam heeft, met een beetje hulp, zelf een powerpoint presentatie gemaakt. Hij heeft zelf de onderwerpen gekozen, de tekst geschreven en de plaatjes/filmpjes uit gezocht. Bij de presentatie heeft hij ook zelf een speech gemaakt. Nou ja… hij licht de slides in korte zinnen toe. (Hieronder staat de presentatie voor de geïnteresseerde personen)

Prachtig toch? Ik vind het wel wat housepoints waard!